- otwarcie rachunku bankowego dla Wspólnoty i dokonywanie rozliczeń poprzez rachunek w imieniu Wspólnoty;
- prowadzenie księgowości zgodnie z obowiązującymi przepisami, prowadzenie pełnej ewidencji przychodów i kosztów działalności Wspólnoty;
- opracowywanie rocznych sprawozdań finansowych Wspólnoty;
- sporządzanie rocznych i okresowych rozliczeń kosztów utrzymania nieruchomości wspólnej, funduszu remontowego oraz dostawy mediów;
- odbiór, weryfikacja i merytoryczna kontrola faktur za dostarczone media, usługi i roboty;
- wystawianie rachunków dla kontrahentów (np. za reklamy, wynajem powierzchni wspólnej);
- rozliczanie płatności z dostawcami mediów i usługodawcami;
- analiza należności z tytułu opłat za lokale i wysyłanie wezwań do zapłaty;
- sporządzanie dokumentacji podatkowej Wspólnoty i opłacanie w imieniu Wspólnoty podatków oraz innych opłat publiczno – prawnych;
- archiwizowanie dokumentacji finansowo – księgowej;
- naliczanie ustawowych odsetek od należności za zwłokę w przypadku opóźnień w dokonywaniu płatności;
- dyscyplinowanie dłużników przy pomocy pism i upomnień;
- windykacja należności z tytułu uzyskiwanych przez Wspólnotę pożytków.